W momencie gdy słyszymy pojęcie sprzęgieł przez poślizg, rozumiemy przez to różnicę prędkości obrotowych lub kątowych części napędowej i napędzanej sprzęgła samochodowego. Przenoszenie momentu obrotowego silnika z trwałym poślizgiem może mieć miejsce jedynie w sprzęgle ciernym.
Regulację stopnia poślizgu można osiągnąć poprzez regulację docisku powierzchni ciernych. Sprzęgło poślizgowe cierne używane jest do trwałego ruchu w momencie gdy zostanie zabezpieczone przed nadmiernym rozgrzewaniem. By to osiągnąć w samochodach stosuje się sztuczne chłodzenie które zabezpiecza przed nadmiernym zużyciem. Dodatkowo montuje się również ograniczenia nacisków powierzchniowych, oraz dobiera materiały odporne na zużycie.
Sprzęgło spełnia w tym momencie rolę bezstopniowej przekładni obrotów. Jednak ze względu na dość spore straty tarcia, ergonomia i sprawność takiego sprzęgła jest bardzo mała. O wiele lepsze jest pod tym względem sprzęgło poślizgowe hydrauliczne, które jest praktycznie pozbawione zużycia, oraz jest bardziej trwałe i łatwe w obsłudze.
Konstrukcja wygląda wygląda w taki sposób, iż wał napędowy napędza pompę hydrauliczną, która w następnej kolejności zasila turbinę osadzoną na wale napędzanym. Cieczą którą wypełnia się sprzęgło najczęściej jest olej mineralny, który służy równocześnie do smarowania łożysk i przekładni zębatych itp.
Można również spotkać sprzęgła poślizgowe elektrodynamiczne. Ich układ jest bardzo podobny do silnika indukcyjnego z tą różnicą, że wirujące pole magnetyczne wytworzone jest przez elektromagnesy wirujące razem z częścią napędową wału. Sprzęgła tego typu zasilane są prądem stałym poprzez pierścienie ślizgowe. Jednak używa się ich głównie w napędach okrętowych, a nie samochodowych.