Marka BMW powstała w 1916 r. w Monachium. Początkowo firma ta, dzisiaj kojarzona z motoryzacją, skoncentrowana była na produkcji lekkich samolotów treningowych, zwiadowczych i silników do samolotów.
Logo od początku istnienia firmy pozostaje w niemal niezmienionej formie, a biało-niebieska szachownica znana jest na całym świecie. Czas I wojny światowej to okres dużego wsparcia finansowego od skarbu państwa, ze względu na profil polityczno – gospodarczy firmy. Budowano nowe hale produkcyjne, inwestowano w kadry itp.
W końcu przyszedł jednak kres wojny i zapotrzebowanie na silniki lotnicze drastycznie zmalało. Próbowano więc zmienić rynki zbytu poprzez produkcję silników do samochodów, łodzi, motorów czy aut ciężarowych. W latach 20-tych BMW zaczęło wytwarzać motocykle. Model R32 okazał się hitem na rynku i zapewnił firmie duże przychody. Dodatkowo, podpisano kontrakt z Rosją na wyprodukowanie silników lotniczych i stale ulepszano produkcję motocykli.
W końcu lat 20-tych BMW doszło do przejęcia firmy motoryzacyjnej Fahrzeugfabrik Eisenach A.G przez BMW. Firma ta zajmowała się produkcją aut Dixi, bardzo popularnych w tamtym czasie. Po przejęciu BMW kontynuowało produkcję modelu Dixi, a w 1929 r. premierę miał pierwszy model oznaczony logo BMW, tj. 3/15 PS DA2, wzorowany na brytyjskim Austinie. Natomiast pierwszym autem, zbudowanym od podstaw przez BMW jest model 328, sportowy, przebojowy samochód. BMW 328 osiągnęło międzynarodowy sukces i szybko stało się synonimem samochodu sportowego.
W czasie wojny BMW odgórnie dostało rozkaz, aby całość produkcji przekwalifikować na cele wojenne. Efektem tego były motocykle R12 i R75, silniki wirnikowe, odrzutowe i rakietowe czy też pojazd wykorzystywany w celach wojennych – BMW 325. Mimo początkowych sprzeciwów zarządu firmy, wojna pod względem zysków była dla przedsiębiorstwa czasem dobrym – wynikało to oczywiście z rządowych zamówień.
Po zakończeniu wojny BMW przechodziło głęboki kryzys, wiążący się ze słabym stanem niemieckiej gospodarki i trudnościami w adaptacji do nowych, powojennych warunków. Skoncentrowano się na produkcji części zamiennych i maszyn rolniczych. W 1954 r. wyprodukowano pierwszy po II Wojnie Światowej samochód, BMW 501. Kolejnym krokiem było wypuszczenie na rynek w 1962 r. BMW 1500, auta klasy średniej. Od tego momentu miał miejsce przyspieszony rozwój firmy.
Dziś BMW jest marką rozpoznawalną przez użytkowników na całym świecie, jako producent klasy Premium. BMW znajduje się w posiadaniu takich marek jak Rolls-Royce, Bentley czy Mini. W ofercie producenta znajdują się przede wszystkim samochody i motocykle.
Mamy to szczęście, że w Polsce możemy zakupić niemal każdy samochód dostępny w ofercie producenta. Wśród modeli osobowych wyróżniamy m.in. Serię 1, 3, 5, 6, 7, SUV-y X3 i X5 czy sportowe odmiany oznaczone szyldem M – M1, M3, M5, M6. Stosunkowo nowym autem jest model GT, pierwszy samochód BMW segmentu PAV.
Na pierwszy montaż do BMW dostarczane są sprzęgła Sachs. Firmy ściśle ze sobą współpracują, a zamienniki tej firmy są cenione przez właścicieli i fanów marki.