Valeo to jedna z największych firm motoryzacyjnych na świecie. Koncern prężnie się rozwija i poszerza swoją ofertę części do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i ciągników rolniczych. Produkty Valeo są produkowane w 12 fabrykach zlokalizowanych na czterech kontynentach, a kupić można je w ponad 80 państw na całym świecie.

W bogatym asortymencie firmy bardzo ważną rolę pełnią sprzęgła i części współpracujące. Sprzęgła Valeo są wykorzystywane na pierwszy montaż w ponad 30% aut wyjeżdżających z europejskich fabryk. W ofercie Valeo znaleźć można 1100 zestawów i 700 osobnych elementów, w tym łożyska hydrauliczne i sprzęgła sportowe.

Oferta Valeo jest naprawdę szeroka – dość powiedzieć, że pokrywa ona 98% europejskiego parku samochodowego. Znaleźć tu można zaawansowane technologicznie dwumasowe koła zamachowe z tłumikami drgań skrętnych, kierownice z amortyzacją, łożyska hydrauliczne, zestawy czteroelementowe.

Części oferowane na rynku części zamiennych są opracowane przy pomocy tego samego know-how i zaplecza technologicznego co przy produktach montowanych fabrycznie, co zapewnia najwyższą jakość.

Na pewno wielu użytkowników zna także rewolucyjne zestawy sztywnego koła zamachowego. Kit 4P Valeo składa się ze sztywnego koła zamachowego, tarczy sprzęgła z tłumikiem o zwiększonej zdolności tłumienia drgań, zespołu dociskowego oraz łożyska wyciskowego. Sztywne koło zamachowe jest o wiele mniej awaryjne niż „dwumasa”, a charakteryzuje się porównywalną ochroną układu napędowego, komfortem, trwałością i konkurencyjnością.

Stosunkowo nowym produktem Valeo jest sprzęgło Clutch-by-Wire. System ten jest alternatywą dla mechanicznego sterowania sprzęgła, i wykorzystuje elektryczny siłownik sprzęgła, elektryczny pedał i elektroniczny system sterowania (ECU).

Praca sprzęgła Clutch-by-Wire polega na tym, że czujnik pedału mierzy jego położenie i daje impuls do elektronicznego systemu wraz z informacją o stanie samochodu. System sterowania włącza siłownik i sprzęgło w taki sposób, aby uzyskać jak najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu. Kierowca może zadecydować, czy system ma niwelować jego błędy, czy całkowicie zautomatyzować sprzęgło.

Co daje system Clutch-by-Wire? Przede wszystkim minimalizuje skok jałowy i siłę wyciskania pedału, co polepsza wyczucie pedału pod stopą. Dodatkowo, sprzęgło tego rodzaju poprawia zabezpieczenie przeniesienia napędu, jeśli zostaną wykryte i skorygowane nieprawidłowości. Służy też jako baza danych o pojeździe, dzięki czemu więcej wiemy np. o faktycznym stanie zużycia sprzęgła.