Sprzęgło samochodowe składa się z trzech kluczowych elementów: tarczy, docisku i łożyska. Układ sprzęgła połączony jest z silnikiem poprzez koło zamachowe, którego główną rolą jet przełożenie napędu wału korbowego na sprzęgło.
szczegółyTypów sprzęgieł jest tak dużo, że niektóre z nich są już nawet błędnie nazywane – tak jest właśnie w przypadku sprzęgła Kardana, które w żargonie mechanicznym funkcjonuje jako wał. Takich przykładów jest znacznie więcej, dlatego warto przybliżyć te bardziej i […]
szczegółyWykorzystywane przede wszystkim w automatycznych skrzyniach biegów, działa dzięki połączeniu pompy i turbiny napędzanej przez ciecz. Choć uważane za innowacyjne urządzenie, zostało wynalezione jeszcze w XIX wieku. Co warto wiedzieć na temat sprzęgła hydrokinetycznego?
szczegółySprzęgło podwójne według wielu mechaników jest pomysłem, który jest w stanie zmienić motoryzację. Coraz więcej osób podczas kupna samochodu bierze pod uwagę czynnik eksploatacyjny, na który pozwala zastosowanie sprzęgła podwójnego.
szczegółyŻadne sprzęgło nie mogłoby jednak funkcjonować prawidłowo, gdyby nie dość błachego wyglądu element jakim jest łożysko prowadzące sprzęgła. Jest to dość ważny element układu przeniesienia napędu.
szczegółyTłumik drgań skrętnych to urządzenie które wchodzi w skład sprzęgła, a dokładniej jego tarczy. Są nim sprężyny śrubowe, usytuowane w osadzeniach tarczy, w równomiernym stopniu na całej średnicy tarczy.
szczegółyKoło zamachowe to specjalny łącznik pomiędzy silnikiem i układem sprzęgła, posiadający bardzo duży moment bezwładności. Jego zadaniem jest gromadzenie energii kinetycznej oraz wykorzystanie jej do zrównoważenia nierównej pracy silnika dzięki swojej masie własnej.
szczegółySprzęgło samochodowe składa się z kilku kluczowych elementów jak, tarcza sprzęgła łożysko, koło zamachowe i omawiany w dzisiejszym artykule, docisk sprzęgła. Docisk mimo swojego niepozornego wyglądu odgrywa bardzo istotną role w procesie zmiany przełożeń pojazdu. To dzięki niemu możliwa jest […]
szczegóły