Na skutek rozwoju technologicznego silniki spalinowe stały się lżejsze, mocniejsze i wydajniejsze. Tym samym klasyczne tłumiki drgań przestały należycie pełnić swoją rolę. Między innymi dlatego stworzone zostały dwumasowe koła zamachowe.
szczegółyZamachowe koła dwumasowe to elementy pojazdu, które zarówno kierowców, jak i mechaników często mogą przyprawić o przysłowiowy „ból głowy”. Z drugiej strony, zawdzięczamy im chociażby „poskromienie” silnika wysokoprężnego. Trudno jednak zapomnieć o tym, jak wiele wymagają one wkładu pieniężnego i […]
szczegółyKoło dwumasowe jak sama nazwa mówi, składa się z dwóch kół zamachowych połączonych ze sobą tłumikiem drgań skrętnych. Kont skrętu między tymi tarczami wynosi nawet 80 stopni.
szczegółyKoło zamachowe to specjalny łącznik pomiędzy silnikiem i układem sprzęgła, posiadający bardzo duży moment bezwładności. Jego zadaniem jest gromadzenie energii kinetycznej oraz wykorzystanie jej do zrównoważenia nierównej pracy silnika dzięki swojej masie własnej.
szczegóły