Zamachowe koła dwumasowe to elementy pojazdu, które zarówno kierowców, jak i mechaników często mogą przyprawić o przysłowiowy „ból głowy”. Z drugiej strony, zawdzięczamy im chociażby „poskromienie” silnika wysokoprężnego. Trudno jednak zapomnieć o tym, jak wiele wymagają one wkładu pieniężnego i troski, gdy ulegną awarii. W niektórych przypadkach metodą na zminimalizowanie kosztów jest sporo tańsza regeneracja.

 

Koło dwumasowe – jak wyglądają koszty?

 

Przy awarii koła dwumasowego musimy pamiętać o tym, że niezbędna będzie również wymiana sprzęgła. W przeciwnym razie w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się kolejnej usterki i wymiany. Koszt zakupu nowego koła dwumasowego wynosi około 2 300 zł. Do tego trzeba oczywiście doliczyć koszty zakupu sprzęgła, a także samą robociznę fachowca. Całość wynieść może nawet około 4 000 zł.

Jak widać nie jest to wcale mało. A awarie tego typu często zdarzają się nie użytkownikom nowych aut, ale tych już starszych, których wartość jest bardzo zbliżona do sumy naprawy.

Koszty wymiany „dwumasy” uległy znacznej redukcji w porównaniu do lat poprzednich, jednak nie jest to duże pocieszenie, zważywszy na fakt, że do tanich absolutnie nie należą.

 

„Dwumasa” z regeneracji?

 

Okazją dla wszystkich właścicieli aut mogą być tańsze zamienniki oryginalnych „dwumas”, które kosztują od 500 do nawet 1 000 zł mniej. Te, które wyróżniają się niezwykle niską ceną mogą nie być zbyt atrakcyjne pod względem jakości. Szczególnie uważać należy na chińskie podróbki, które będą bardzo tanie, jednak ich jakość będzie wręcz żenująca.

Kolejną opcją jest oczywiście regeneracja kół dwumasowych. Jeszcze kilka lat temu na polskim rynku trudno było spotkać firmę, które zajmowałaby się tym zagadnieniem profesjonalnie i dobrze, dziś trudno jest narzekać. Co więcej, przedsiębiorcy oferują nie tylko dobrze wykonaną naprawę, ale również – w porównaniu do zakupu nowego koła dwumasowego – bardzo konkurencyjne ceny.

 

A może sztywne koło?

 

Inną możliwością, która może zaskoczyć niektórych kierowców, jest wymiana koła dwumasowego na sztywne koło zamachowe. Jednak nie jest to rozwiązanie, które sprawdzi się w przypadku każdego pojazdu. Trudno znaleźć również mechanika, który by je polecił.

 

Polecane koła dwumasowe – co najlepiej wybrać?

 

Jeśli słyszysz pierwsze stuki i hałasy, a zmiana biegów wymaga użycia większej siły, lepiej od razu skieruj swoje kroki do mechanika. Im szybciej Twoje koło dwumasowe zostanie naprawione, tym lepiej zarówno dla pozostałych części Twojego auta, jak i Twojego portfela. Wybór koła dwumasowego nie jest oczywisty, a często kierować będziemy się w nim argumentem finansowym. Pamiętajmy jednak, żeby przy wyborze nie zapomnieć o numerze VIN-u, który pozwoli dopasować koło do auta.

Dodał: , w Blog. Dnia 3 kwietnia 2017